Hyvästit paperilomakkeille! Kulttuuri- ja hyvinvointipäällikkö Ulrika Stenmark heittää perinteisen hakemuslomakkeen symbolisesti roskakoriin.
Hae yhdistysavustusta sähköisesti verkossa
Nyt on helmikuu, ja kunnan yhdistysavustushaku on käynnissä. Uutuutena on, että tästä vuodesta lähtien luovutaan paperilomakkeista ja hakemus tehdään sähköisesti verkossa.
Kaikki yhdistykset täyttävät hakemukseen perustietonsa. Yhdistyksen toiminnasta riippuen hakemukseen tulee lisätä erilaisia tietoja ja liitteitä.
Kaikkien avustusta saaneiden yhdistysten tulee myös antaa selvitys rahojen käytöstä. Useimmat yhdistykset hakevat avustusta joka vuosi. Avustuksen käyttöä koskevan erillisen selvityksen sijaan yhdistykset voivat liittää uuteen hakemukseen tilinpäätöksen. Tilinpäätös täyttää kaksi tehtävää: toisaalta se on selvitys edellisestä vuodesta ja toisaalta seuraavan vuoden toimintasuunnitelma ja talousarvio kertovat, mihin tarkoitukseen yhdistys hakee avustusta. Tämä vaaditaan kaikilta yhdistyksiltä riippumatta avustuksen määrästä.
Jos hakemusmenettelystä ja avustuksen saamista koskevista vaatimuksista on kysyttävää, yhteyttä voi ottaa vastaaviin virkamiehiin.
- Urheiluun liittyvät kysymykset osoitetaan liikuntasihteeri Pontus Backlundille, puh. 06-7850281, 044-7168713.
- Nuorisoon sekä korjausavustukseen liittyvät kysymykset nuorisosihteeri Mari-Louise Rönnqvistille, puh. 06-7850283, 050-5345 953.
- Yleishyödylliset yhdistykset ja kulttuuriyhdistykset voivat esittää kysymyksensä kulttuuri- ja hyvinvointipäällikkö Ulrika Stenmarkille, puh. 06-785 0284, 050-5166 169.
Jos yhdistykselle on myönnetty kertaluonteinen avustus, selvitys on annettava jatkossakin hankkeen päätyttyä. Selvitys lähetetään sähköpostitse vastaavalle virkamiehelle.
Yhdistysavustusta haetaan 1.–28.2. Sähköinen hakemuslomake löytyy sivulta Yhdistysten toiminta-avustukset.