Pedersöres IKT-ansvariga ansvarar för att säkerställa de bästa IT-lösningarna och verktygen för kommunen och svarar för drift och support.
Vi söker en IKT-ansvarig
Eftersom vår nuvarande medarbetare övergår till andra uppgifter söker vi en initiativrik och samarbetsinriktad person som ansvarar för produktion och koordination av IT-tjänster för vår organisation.
Som IKT-ansvarig leder du vår IT-utveckling i samråd med våra enhetschefer och IKT-enhetens personal. Du initierar, planerar och leder olika IT-projekt. Du ansvarar för att säkerställa de bästa IT-lösningarna och verktygen för kommunen och svarar för drift och support. I uppgiften ingår också personalansvar. Vi erbjuder ett intressant och utmanande arbete i en dynamisk organisation.
Uppdraget förutsätter några års erfarenhet av IT-utveckling och kännedom om program som Windows AD, Microsoft Exchange, Office 365, Google g-suite, och VMware. Har du tidigare jobbat med molntjänster, nätverksinfrastruktur (WAN/LAN/WLAN), MDM-system, telefoni- och backup-lösningar så är det en bra merit för jobbet. Vi förutsätter också att du har god interaktionsförmåga och god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska samt muntligt på finska och engelska. Problemlösningsförmåga och förmåga att prioritera och delegera samt vilja att lära sig nya saker är egenskaper som vi värdesätter. Formella behörighetskrav finns inte men vi tror att du behöver ha en relevant examen på minst yrkeshögskolenivå för att framgångsrikt klara av uppgifterna.
Lön betalas i enlighet med kommunala tjänstekollektivavtalet. Tjänsten tillträds i oktober 2020. Arbetsförhållandet inleds med en 4 månaders prövotid. Den som väljs bör lämna in ett godtagbart intyg över sitt hälsotillstånd.
Ansökan sker via kuntarekry.fi och arbetsnyckeln 306653. Ansökningstiden utgår 28.8.2020, kl. 15.00.
Närmare uppgifter ges av Jan-Erik Backa 050-5056113 (jan-erik.backa@pedersore.fi ) eller Lukas Haasiosalo 044-0850897 (lukas.haasiosalo@pedersore.fi).